Az adatelemzés és
riportkészítés manapság egyre fontosabb szerepet játszik a vállalati
döntéshozatalban. A Power Pivot egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi az
Excelben történő adathalmazok összekapcsolását és elemzését nagyobb
mennyiségű adat esetén is gyorsan és hatékonyan. 1. Első lépésként érdemes
telepíteni a Power Pivot kiegészítőt az Excelbe, ha még nincs meglévően a
programban. Ez általában ingyenesen elérhető az Office 365 előfizetők
számára. 2. A következő lépés adataink importálása az Excelbe. Ehhez
használhatjuk a külső források (pl. SQL adatbázis, CSV fájlok) importálását
vagy akár már meglévő Excel táblázatokat. 3. Miután rendelkezésünkre állnak
az adatok, létrehozhatunk adattáblákat és kapcsolatokat ezek között a Power
Pivot segítségével. Így könnyedén tudunk összekapcsolni különböző
táblázatokat és lekérdezéseket futtatni rajtuk. 4. A Power Pivot lehetőséget
nyújt a data model kialakítására, amely segít strukturáltan áttekinteni az
adathalmazunkat és könnyebben navigálni benne. 5. Végül kihasználhatjuk a
Power Pivot által nyújtott kalkulációs lehetőségeket, például DAX formulák
segítségével kiszámíthatjuk az összesített értékeket vagy akár új mutatókat
is definiálhatunk. A Power Pivot tanfolyam során ezeket a lépéseket
részletesen átismertethetik velünk, hogy hatékonyabban tudjuk használni az
eszközt az adatelemzésben és riportkészítésben. Ha szeretnénk hatékonyabban
dolgozni az Excelben és kihasználni az adathalmazainkban rejlő lehetőségeket,
érdemes megfontolni egy ilyen tanfolyam elvégzését.
